Біографія Рудольфа Дизеля

Біографія Рудольфа ДизеляКоли ми чуємо слово "дизель", ми уявляємо собі не людину, а двигун або паливо для нього. Так людство обезсмертило ім'я німецького інженера і винахідника Рудольфа Крістіана Карла Дизеля. Як і Готлиб Даймлер, він своїм винаходом вказав новий напрям розвитку двигунів внутрішнього згорання. Відставши на початку XX століття від бензинових, через сто років, в XXI столітті, дизельні двигуни починають вигравати конкурентну боротьбу з ними в економічності і екологічності.

 

Рудольф Дизель з'явився на світ близько 150 років тому, 18 березня 1858 року в Парижі, в сім'ї палітурника. Через початок війни у 12 років переїхав до родичів у Баварію. У 1880 році закінчив вищу технічну школу в Мюнхені, ставши інженером по холодильних установках. Винахідник холодильника Карл фон Лінді запросив Дизеля на роботу в паризьке відділення своєї фірми. 

Досвід створення машин, що перетворюють тепло і холод в результаті стискування і розрядки теплоносія, згодом дуже згодився Дизелю. У 80-і роки XIX століття усі творчо думаючі інженери марили двигунами внутрішнього згорання. З'являлися різні їх конструкції. Не уникнув захоплення цим і Дизель. Використовуючи свій холодильний досвід, він намагався розробити двигун, працюючий на аміаку. Але одного разу йому попалася запальничка, виготовлена невідомим майстром ще в 1833 році. Вона нагадувала шприц і спалахувала від нагріву повітря, що стискалося поршнем. І Рудольфу відразу прийшла ідея створити на цьому принципі новий тип двигуна.

Дизель починає наполегливо працювати над розробкою такого двигуна. Повертається в Німеччину на Аугсбургский машинобудівний завод (з 1898 року – M.A.N.). 28 лютого 1892 року Дизель отримує патент № 67207 на "Робочий процес і спосіб конструювання двигуна внутрішнього згорання для машин". Його двигун повинен був працювати на дешевому вугільному пилі, який після стискування і нагріву повітря повинен був вдуватися в циліндр і спалахувати там. У Німеччині були великі запаси вугілля, але вона не мала своєї нафти, на продуктах якої працювали інші двигуни. Тому винахід Дизеля отримав фінансову підтримку великого німецького промисловця Круппа, власників машинобудівних заводів Аугсбурга і багатьох інших німецьких магнатів, що піклуються про енергетичну безпеку Німеччини. Незабаром патент Дизеля був куплений багатьма компаніями Франції, Англії, Бельгії, Швейцарії, що також не мали своєї нафти. А реально працюючий двигун ще не був створений. Тільки 17 лютого 1894 року досвідчений двигун запрацював. Але заробив на нафту, а не на вугільному пилі, як обіцяв Дизель. Двигуни Дизеля з'явилися тільки в 1897 році, але жоден з них так і не зміг працювати на вугіллі. Це не сподобалося вугільним магнатам, і вони почали цькування Дизеля, яке, можливо, надалі привела до його загибелі. 

29 вересня 1913 року Дизель зійшов на палубу пароплава "Дрезден" для того, щоб відправитися в Лондон. Але на наступний ранок виявили, що він зник. Зник назавжди. А його ім 'я назавжди залишилося … в історії.