РЕКОМЕНДАЦІЇ КЛАСНИМ КЕРІВНИКАМ ТА МАЙСТРАМ В/Н

Рекомендації проведення індивідуальної роботи з учнями
класними керівниками та майстрами виробничого навчання

 

Основні напрямки індивідуальної роботи з учнями:

  • розвиток пізнавальних інтересів;
  • формування комунікативних якостей;
  • виховання самодисципліни;
  • розвиток творчих здібностей;
  • корекція поведінки, робота з важковиховуваними учнями, учнями з адиктивною поведінкою;
  • вихід із кризових ситуацій, допомога учням з вадами здоров’я;
  • вивчення індивідуальних особливостей, специфіки умов і процесу їх розвитку;
  • встановлення міжособистісних відносин з кожною дитиною;
  • взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічними службами навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учня, педагогічної підтримки суспільно-корисних ініціатив учні, корекцій відхилень в інтелектуальному, моральному, фізичному становленні учнів; 
  • діагностика результатів навчань, виховання, розвиток кожної особистості учня, облік їх особистих досягнень

 

Етапи роботи з учнями

1. Ознайомити учнів з вимогами в училищі:

  • не порушувати дисципліну;
  • не запізнюватись на уроки;
  • не пропускати заняття;
  • не сперечатися із дорослими вдома:
  • своєчасно виходити до училища;
  • повертатися після уроків;
  • дбайливо ставитися до одягу бути охайним;
  • позаурочна зайнятість учнів.

 

2. Постійні психолого – педагогічні спостереження.(Вивчення розвитку моральних якостей та рис людини)

3. Виявлення можливостей кожної особистості. (Вивчення рівня розвитку пізнавальних можливостей та здібностей учнів, їхні потреб, інтересів, нахилів)

4. Зацікавити суспільно корисною працею, враховуючи інтереси підлітків

5. Вивчення становища учнів у колективі ( в системі міжособистісних стосунків)

6. З’ясування поглядів учнів на диспутах, у бесідах, годинах спілкування про дружбу, про взаємини

7.Організувати допомогу кращих учнів щодо ліквідації проблем та прогалин у знаннях.

8. Проведення з учнями бесід з профілактики правопорушень «Про культуру поведінки».

 

Робота з батьками

1. Встановлення довірливих зв’язків між батьками та учнями.

2. Відвідування та спостереження за учнями у сім’ї, бесіди з учнями та батьками

3. Рекомендації батькам учнів відносно домашнього контролю та організації відповідного розпорядку дня, дотримання учнями режиму дня.

4. Проведення бесід з батьками учнів, що не встигають:

4.1. Рекомендовані теми: «Вплив моральної атмосфери і психологічного клімату сім’ї на формування особливості дитини», «Культура міжособистісних відносин – важливий фактор успішного виховання», «Законодавство України про відповідальність батьків за виховання дітей», «Про адміністративну, кримінальну відповідальність за порушення прав дитини».

 

Робота «Класний керівник, майстер виробничого навчання – викладач»

1.Педагогічні спостереження (аналіз зауважень викладачів – предметників).

2.Бесіди з викладачами – предметниками. Довірчі бесіди з учнями.

3.Спостереження та оцінка організаційних здібностей, громадських вчинків учня для оформлення психолого – педагогічної характеристики.

4. Допомога учням повірити у власні сили та здібності (індивідуальна робота викладача – предметника).

5. Консультації з практичним психологом, корекція поведінки або рівня розвитку учнів. Виявлення відхилення від норми, психологічна корекція розвитку дитини