Суднові електростанції

Якщо розглядати судно, як складну інженерну споруду, то умовно можна виокремити три частини такої споруди: корпусна, механічна та електрична.

Електрична частина призначена для забезпечення життєдіяльності судна незалежно від його режиму роботи. 

Суднові електростанції

 

Джерелами електричного струму на сучасному судні в залежності від його типу є суднові електростанції, якими як правило є дизель-генератори або/і валогенератори, а також акумуляторні батареї.

Згідно правил Регістру маються на увазі наступні режими роботи

  • стоянковий
  • ходовий
  • маневрений
  • аварійний

 

На сучасних суднах встановлюються синхронні генератори змінного струму враховуючи те, що вони значно менші по масі розмірам, простіші в обслуговуванні, надійніші і довговічніші, значно менша вартість відносно генераторів постійного струму.

 

КЛАСИФІКАЦІЯ СУДНОВИХ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЙ

Розрізняють такі види суднових електростанцій:

  • головна
  • спеціальна
  • аварійна

Головна електростанція призначена для безперебійного забезпечення високоякісною електроенергією всіх споживачів у всіх режимах роботи.

Спеціальна електростанція призначена для забезпечення електроенергією електродвигуна головної силової установки. Судна, що мають електродвигун головної силової установки називають електроходами.

Аварійна електростанція призначена для забезпечення електроенергією споживачів робота яких згідно з правилами Регістру необхідна в аварійному режимі. До таких споживачів відноситься рульовий електропристрій, якірно-швартовий, шлюпочний, пожежний насос, баластний насос, пожежний насос, осушувальний насос, радіонавігаційне обладнання, сигнально-розпізнавальні вогні і аварійне освітлення.

 

Під аварією згідно правил Регістру розуміють виникнення пожежі або пробоини в машинному чи у дизель-генераторному відділенні.